Veelgestelde vragen

Welke huidverzorgingsproducten mag ik niet gebruiken als ik zwanger ben of borstvoeding geef?

Wanneer u zwanger bent of borstvoeding geeft dan mag u geen producten gebruiken die tranexaminezuur, retinol (vitamine A) en/of arbutine bevatten. U kunt bij de productfilters selecteren op ‘zwangerschap/borstvoeding’, dan krijgt u direct alle huidverzorgingsproducten te zien die u kunt gebruiken als u zwanger bent of borstvoeding geeft.

Na hoeveel dagen kan ik verschil merken op de huid?

Het kan soms 4-6 weken duren voordat u verschil gaat merken aan uw huid. Dit geldt vooral bij huidverzorgingsproducten met zuren. Geef het dus de tijd.

Mijn huid wordt onrustiger met onzuiverheden door het gebruik van de huidverzorgingsproducten, is dit goed?

Gebruikt u huidverzorgingsproducten met zuren erin, zoals bijvoorbeeld retinol, salicylzuur en glycolzuur, dan kan de huid op het begin onrustiger worden. De celvernieuwing in de huid wordt namelijk gestimuleerd waardoor onzuiverheden en vuiligheid die dieper in de huid zitten als het ware naar boven worden gedrukt. Hierdoor kan de huid tijdelijk onrustiger worden. Dit kan soms tot 4-6 weken aanhouden. Gebruikt u de producten echter al langer en heeft u nog steeds klachten? Of gebruikt u geen producten met zuren maar krijgt u toch onzuiverheden? Neem dan contact op.

Mijn huid voelt geïrriteerd aan na het gebruik van de producten, wat moet ik doen?

Sommige huidverzorgingsproducten zijn sterke producten aangezien ze (een combinatie) van hoogwaardige zuren bevatten. Wanneer de huid dit nog niet gewend is dan kan het voorkomen dat de huid er op het begin even aan moet wennen. De huid kan tijdelijk wat droger aanvoelen, licht schilferen en soms geïrriteerd aanvoelen. Het is dan belangrijk om het gebruik van de producten tijdelijk af te bouwen. Bouw vervolgens het gebruik van de producten weer langzaam op. Op de website staat bij de gebruiksaanwijzing van het product hoe deze het beste gebruikt kan worden en of er wel of niet opgebouwd moet worden. Na 4-6 weken is de huid meestal gewend aan de ingrediënten. Heeft u echter last van zwelling, roodheid en een branderig/jeukend gevoel, dan kan het zijn dat u allergisch bent voor een stof die verwerkt zit in het product. Neem hiervoor contact met ons op.

Waarom moet ik een zonnebrandcrème gebruiken wanneer ik huidverzorgingsproducten met zuren gebruik?

De zon is voor ongeveer 80% van invloed op onze huidveroudering. Daarom adviseert NVB huidzorg om altijd een zonnebrandcrème te gebruiken om de invloed op huidveroudering en andere schade in de huid te beperken. Echter, wanneer u huidverzorgingsproducten met zuren gaat gebruiken, dan is het gebruik van een zonnebrandcrème nog belangrijker. De zuren in de huidverzorging zorgen er namelijk voor dat de dode huidcellen van de huid worden verwijderd waardoor de huid kwetsbaarder wordt voor de zon. Hierdoor kan de huid sneller verbanden en kan er sneller huidschade optreden. Het is dan ook belangrijk om een zonnebrandcrème met minimaal SPF30 te gebruiken.

Hoe lang zijn de producten houdbaar?

Na openen zijn de producten 6 tot 12 maanden houdbaar, afhankelijk van het product.

Hoe moet ik de producten bewaren?

Bewaar de huidverzorgingsproducten op een koele en donkere plaats. Heeft u daarnaast producten met retinol of vitamine C? Zet deze producten in de koelkast zodat deze stoffen beter bewaard blijven. 

Hoe kan ik bestellen?

Ga naar het product dat u graag zou willen bestellen en druk op ‘in winkelmand’. Ga vervolgens rechtsboven naar ‘checkout’. Indien u nog een kortingscode, voucher of cadeaubon heeft dan kunt u deze hier direct invoeren. Ga vervolgens naar ‘doorgaan naar afrekenen’ en vul uw gegevens in. Geef vervolgens rechts aan met welke bank u zou willen betalen en druk op ‘bestelling plaatsen’. U wordt vervolgens doorgeleid naar de pagina van uw bank om te betalen. Wanneer de betaling is voldaan dan is de bestelling afgerond. U ontvangt vervolgens een bevestigingsmail van uw bestelling.

Hoe wissel ik een kortingscode, voucher of cadeaubon in?

Wanneer u naar uw winkelwagen gaat, dan kunt u onderaan uw kortingscode, voucher of cadeaubon invullen. Het bedrag wordt vervolgens direct van het totaalbedrag afgehaald.

Ik heb verkeerde factuurgegevens ingevoerd, wat moet ik nu doen?

Geef dit zo spoedig mogelijk door en we gaan kijken hoe we dit voor u op kunnen lossen.

Hoe kan ik betalen?

U kunt bij NVB huidzorg betalen middels iDEAL of Bancontact. U kunt via iDEAL of Bancontact met uw eigen bank betalen.

De volgende banken hebben een samenwerking met iDEAL:

  • ABN-AMRO
  • ASN Bank
  • Rabobank
  • ING
  • Regio Bank
  • SNS Bank
  • Triodos Bank
  • Bunq
  • Van Lanschot Bankiers
  • Knab
De volgende banken hebben een samenwerking met Bancontact:

  • ABK Bank
  • Argenta
  • AXA Bank
  • Bank J. Van Breda
  • Belfius
  • Beobank
  • BNP Paribas Fortis
  • bpost bank
  • CBC Banque
  • CPH Banque
  • Crelan
  • Deutsche Bank
  • Fintro
  • Hello Bank
  • ING België
  • KBC Bank
  • Keytrade Bank
  • Nagelmackers
  • VDK Spaarbank

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Uw pakket wordt binnen 1-3 dagen bij u bezorgd via DHL. Vanwege de omstandigheden omtrent corona kan het voorkomen dat de verzending vertraging oploopt. Hier heeft NVB huidzorg helaas geen invloed op. DHL bezorgt op maandagen t/m vrijdagen tussen 08:00 en 21:30 uur. U ontvangt een Track & Trace code waarop u uw bestelling kunt volgen.

Hoeveel kost bezorging?

Bezorging binnen Nederland is gratis. Bezorging naar België kost €5,-.

Kan ik een bestelling ook verzenden naar een ander adres?

Ja dit is zeker mogelijk. Bij het invullen van uw factuurgegevens kunt u onderaan de optie ‘verzenden naar ander adres’ aanvinken. Vervolgens kunt u de gegevens invoeren.

Wanneer mag ik mijn product retourneren?

U kunt uw producten tot uiterlijk 14 dagen na ontvangst retourneren. Het is hierbij belangrijk dat het product in de originele verpakking, ongebruikt en onbeschadigd wordt geretourneerd. De kosten voor het terugsturen van de producten zijn voor eigen rekening.

Wat zijn de kosten voor retourneren?

De kosten voor retourneren komen voor eigen rekening. De kosten variëren per vervoerder en liggen rond de €6,95 per pakket binnen Nederland. Stuurt u uw pakket aangetekend of verzekerd terug, dan liggen de kosten iets hoger.  De kosten voor het retourneren vanuit België kunnen hoger liggen. Controleer het bedrag bij de vervoerder.

Hoe kan ik mijn product retour sturen?

Heeft u besloten dat u binnen de bedenktijd het product wilt retourneren? Neem dan contact met ons op via info@nvbhuidzorg.nl. Nadat u dit bij ons kenbaar heeft gemaakt, dient u het product (in originele staat en verpakking) binnen 14 werkdagen naar ons retour te sturen. U dient te kunnen bewijzen dat u het product heeft teruggestuurd. Wij adviseren om het product aangetekend te versturen.

Wanneer ontvang ik het geld van mijn geretourneerde product?

Zodra de producten in goede orde zijn ontvangen dan zal het bedrag binnen 14 dagen worden teruggestort op uw rekening.

Ik heb een beschadigd/defect product ontvangen

Heeft u een beschadigd of defect product ontvangen? Stuur dan een mail naar info@nvbhuidzorg.nl en vermeldt hierbij uw voor- en achternaam, uw ordernummer en foto’s van het beschadigde product. De mail zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen.

Nog geen product ontvangen

Is uw pakket na 3 werkdagen nog niet bezorgd? Neem dan contact op zodat er gekeken kan worden wat er precies aan de hand is.

Ik heb een klacht, wat moet ik nu doen?

Heeft u een klacht? Klik dan hier om contact met ons op te nemen. 

Hoe maak ik een account aan?

U kunt uw account op twee manieren aanmaken.

Optie 1: u klikt op ‘my account’ bovenaan de pagina. Vervolgens kunt u uw gegevens invoeren en een account aanmaken.

Optie 2: u kunt uw account aanmaken tijdens het afrekenen. Klik op uw winkelmandje en ga naar afrekenen. Vervolgens kunt u uw gegevens invoeren en een account aanmaken.

Kan ik meerdere vouchers en/of cadeaubonnen invoeren?

Ja dit is mogelijk, hier zit geen limiet aan. Houdt er wel rekening mee dat vouchers en/of cadeaubonnen niet in te leveren zijn voor geld. Indien u meerdere vouchers en/of cadeaubonnen inlevert en uw bestelwaarde komt onder de €0,00 uit, dan ontvangt u dus geen geld. Komt uw bestelwaarde door het inzetten van vouchers of cadeaubonnen uit onder de €90,00 dan dient u verzendkosten te betalen, deze bedragen €7,25.

Kan ik meerdere kortingsacties en kortingscodes invoeren?

Nee, dit is niet mogelijk. U kunt maar gebruik maken van één kortingsactie of kortingscode per bestelling. U moet dus zelf bepalen of u gebruik wilt maken van een kortingsactie of dat u een kortingscode invoert.

Mag ik een kortingsactie of kortingscode combineren met een voucher en/of cadeaubon?

Ja dit mag. U mag meerdere vouchers en/of cadeaubonnen invoeren en combineren met maximaal één kortingsactie of kortingscode.

Hoe lang is de kortingsactie, kortingscode, voucher of cadeaubon geldig?

Er staat beschreven hoe lang de kortingsactie, kortingscode, voucher of cadeaubon geldig is. Na het verlopen van deze periode is deze niet meer geldig.

Ik ben mijn kortingsactie, kortingscode, voucher of cadeaubon kwijt. Wat nu?

NVB huidzorg verstrekt de kortingsactie, kortingscode, voucher of cadeaubon eenmalig. Indien u deze kwijtraakt dan is het risico voor u. NVB huidzorg is niet verplicht om u een nieuwe exemplaar aan te bieden. Bewaar deze dus goed.

Kan ik een kortingsactie, kortingscode, voucher of cadeaubon inwisselen voor geld?

Nee dit is niet mogelijk.

Kan ik een kortingsactie, kortingscode, voucher of cadeaubon gebruiken bij een openstaande bestelling?

Nee dit is niet mogelijk.

Kan ik een kortingsactie of kortingscode meerdere keren gebruiken?

Tenzij anders vermeld, geldt dat de kortingsactie of kortingscode slechts eenmalig per persoon gebruikt mag worden.

Hoe zit het bij het retourneren van een bestelling waarbij gebruik is gemaakt van een kortingsactie of kortingscode?

Wanneer u een bestelling retourneert waarbij u een kortingsactie of kortingscode heeft gebruikt, dan komt de verkregen korting te vervallen.